Welkom bij Volleybalclub Sassenheim (VCS). VCS is sinds 24 januari 1978 een bruisende club in de Bollenstreek waar volleyballiefhebbers actief zijn uit Sassenheim en omliggende plaatsen. Er wordt gevolleybald op verschillende niveaus variërend van beginnersniveau tot hoog regionaal niveau. Dit alles onder een goede mix van gezelligheid en fanatisme.

Na een bijzonder jaar waarin het niet mogelijk was om te volleyballen, zijn we blij nu weer te kunnen starten. Momenteel heeft VCS 4 herenteams, 4 damesteams, 4 jeugdteams, een recreantengroep met 3 competitieteams, CMV-jeugd (6 t/m 12 jaar). Daarnaast kent VCS  de per seizoen 2023-2024 volleyfun voor kinderen t/m 5 jaar die samen met hun ouders ‘volleybal’ training krijgen. Bij deze nieuwe groep ligt het accent op het ontwikkelen van motorische en balvaardigheden.

Lijkt het jou leuk om te volleyballen, neem dan gerust contact met tc@volleybalclubsassenheim.nl of via het contactformulier op de website. In overleg met jou wordt gekeken wat er voor jou mogelijk is en bij welk team je het beste mee kan doen. Het is mogelijk om alleen te trainen, maar ook het spelen van wedstrijden behoort tot de mogelijkheden. Kortom: voor ieder wat wils!

Zonder vrijwilligers geen sport. Dit geldt natuurlijk ook voor VCS. Binnen VCS zijn gelukkig veel vrijwilligers actief, waar we als club zeer dankbaar voor zijn. Het zijn van vrijwilliger is een hele leuke manier om nieuwe mensen te leren kennen, er samen voor te zorgen dat alles binnen de vereniging lekker vlotjes en goed verloopt. Ben je enthousiast geworden en lijkt het jou ook leuk om vrijwilliger te worden, stuur dan een mailtje naar voorzitter@volleybalclubsassenheim.nl. Er is vast wel iets leuks voor jou te vinden. Vrijwilligers zijn altijd welkom. Hoe meer vrijwilligers er zijn, hoe beter we het met z’n allen kunnen regelen.

Een ander zeer belangrijk aspect binnen VCS is dat iedereen binnen de club zich veilig moet voelen.
Op de website onder het kopje “Veilig Sportklimaat” kunt u lezen wat VCS eraan doet om een ieder lekker te kunnen laten sporten.

Het volleybalseizoen in de zaal loopt van eind augustus tot en met eind mei. Maar wie denkt dat er in de zomer niet gevolleybald kan worden heeft het helemaal mis. Samen met korfbalvereniging TOP hebben we de beschikking over een beachveld. In de zomer kan naar hartenlust gebeachvolleybald worden en ook dit op verschillende niveaus.

En last, but not least de gezelligheid. Dit is binnen VCS zeer belangrijk. Er worden dan ook gedurende het hele jaar leuke activiteiten georganiseerd, zoals kampen voor de cmv- en ABC-jeugd, nieuwjaardiner, volleybaltoernooien, een feest etc.

Kortom: zoek je een mix van volleybal en gezelligheid, dan ben je bij VCS aan het juiste adres.
Hopelijk tot ziens op één van onze clubavonden.

Erik de Muinck (voorzitter VCS)